Pomoc techniczna

Poniżej przedstawiamy rozwiązania problemów technicznych z zestawem Biofeedback:

  • Problemy z połączeniem urządzenia BT z komputerem
  • Problemy z odtwarzanie filmów
  • Nie działają gry flash (NeuroGames, BioPlay, Pacman)
  • Nie działają gry Unity (brak aktualnej licencji)
  • Nie działa poprawnie test montażu

Problemy z połączeniem urządzenia z komputerem

Prawdopodobne przyczyny braku połączenia urządzenia bezprzewodowego:

1. Wyczerpane baterie

Wymień baterie w urządzeniu. Baterie powinny być alkaliczne AA.

2. Wyłączony Bluetooth lub włączony tryb samolotowy

Należy kliknąć menu Start, a następnie wybrać Ustawienia (ikona koła zębatego) oraz Urządzenia i wybrać sekcję Bluetooth i inne urządzenia. Bluetooth powinien być włączony.

Tryb samolotowy wyłącza komunikację bezprzewodowej na komputerze. Sprawdź czy jest wyłączony: wybierz ikonę Sieć na pasku zadań (domyślnie w prawym dolnym rogu ekranu), a następnie wybierz pozycję Tryb samolotowy.

3. Nieaktualny system Windows

Sprawdź czy są dostępne aktualizacje i ew. zaktualizuj system Windows. W większości wypadków rozwiązuje to problem połączenia urządzenia Neurobit z komputerem.

Należy kliknąć menu Start, a następnie wybrać Ustawienia (ikona koła zębatego) oraz Aktualizacja i Zabezpieczenia (na końcu listy). Należy wybrać sekcję Windows Update. Przycisk Sprawdź aktualizacje. Jeśli są dostępne aktualizacje, to należy je instalować.

Po pełnej aktualizacji powinien być wyświetlany komunikat:

4. Błąd parowania urządzenia

Usuń sparowanie Bluetooth i sparuj ponownie.

Windows > Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia. Usuń urządzenie Neurobit i dodaj urządzenie ponownie.

5. Błędny typ urządzenia w oknie Neurobit Settings

Otwórz okno Neurobit Settings, zakładka General i sprawdź czy typ urządzenia jest ustawiony na właściwy.

Należy wybrać odpowiedni model urządzenia.

6. Podwójny adapter Bluetooth

Jeśli komputer ma wbudowany adapter Bluetooth (większość nowych komputerów ma), to nie należy używać adaptera dołączonego do zestawu. Wyjmij adapter LogiLink z portu USB i uruchom ponownie komputer.

Następnie usuń sparowane urządzenie i sparuj ponownie.

Druga opcja to wyłączenie urządzenia wbudowanego w Menedżerze urządzeń i korzystanie z adaptera LogiLink dołączonego do zestawu.

Problemy z odtwarzaniem filmów

1. Ustawienia renderowania obrazu w Bioexplorerze

Zmień ustawienia renderowania obrazu w Bioexploererze. Menu Bioexplorera: BioExplorer > Preferences … > zakładka Video.

Wypróbuj opcje Prefer VMR9 lub Prefer VMR7. Zastosuj, OK i sprawdź czy film jest poprawnie odtwarzany (film jest odtwarzany przy podaniu sygnału z urządzenia lub odtwarzaniu z playbacku zarejestrowanych sesji).

2. Ustawienia karty graficznej

Przywróć ustawienia fabryczne dedykowanej karty graficznej (w ustawieniach karty graficznej powinna opcja „ustawienia fabryczne”).

Spróbuj też zrestartować sterownik karty grafiki aby przekonać się, czy to rozwiąże problem – należy wcisnąć kombinację klawiszy Win + CTRL + Shift + B. Po chwili ekran zgaśnie i zaraz ponownie się zapali. Przy okazji, komputer wyda dźwięk typu „beep”.

3. Ustawienia obrazu w telewizorze.

Sprawdź różne ustawienia rozdzielczości obrazu w telewizorze.

4. Przewód HDMI- HDMI łączący komputer z telewizorem

Jeśli przewód HDMI jest długi i wątpliwej jakości wymień na lepszy.

Nie działają gry flash

1. Gry nie zostały zainstalowane

Upewnij się czy gry zostały zainstalowane. Niektóre gry flash (np. BioPLAY) są opcjonalne i nie są dołączane standardowo do zestawu.

2. FlashPlayer wymaga reinstalacji

Adobe Flash Player z końcem 2020 przestał być wspierany przez producenta i zgodnie z zapowiedzią jest blokowany. Zablokowanie flasha podyktowane było względami bezpieczeństwa (strony internetowe napisane w tej technologii są podatne na ataki hakerskie). Nie oznacza to, że nie można używać animacji i gier flash zainstalowanych na komputerze.

Poniżej przedstawiamy rozwiązanie tego problemu.
Krok 1. Pobierz niezbędne pliki do  do naprawy flash playera. Hasło do rozpakowania pliku: Profeedback

Pliki do naprawy flash playera

Krok 2. Odinstaluj aktualną wersję Flash playera.

Krok 3. Zainstaluj install_flash_player_ax.exe
Przed instalacją flash playera ustaw we właściwościach pliku tryb zgodności z Windows7.

Krok 4. Uruchom program FlashPatcher.exe „rozminuj” blokadę flash-ową.
Najnowszą wersję programu usuwania ograniczenia czasowego odtwarzacza flash znajdziesz pod tym adresem

https://github.com/KuromeSan/FlashPatcher/releases/tag/v1.6

FlashPatcher może być blokowany przez program antywirusowy. Jeżeli używasz Defendera, to: Ustawienia Windows > Zabezpieczenia Windows > Ochrona przed wirusami i zagrożeniami > Bieżące zagrożenia > Historia ochrony > Zablokowane zagrożenie > Akcja Przywróć

Nie działają gry Unity – brak aktywnej licencji

Krok. 1 Uruchom program do aktywowania licencji

Program znajduje się w folderze: C:\Biofeedback\Aktywator_2\Profeedback.License.Activator.exe.

Uruchomienie programu wymaga uprzedniego zainstalowania na komputerze środowiska .NET. W przypadku braku .NET pojawi się komunikat z linkiem do oficjalnej strony z której można pobrać aktualną wersję .NET Desktop Runtime Windows.

Po uruchomieniu programu pojawi się okno z kluczem (unikalnym identyfikatorem) komputera:

Krok. 2 Pobierz klucz (identyfikator) Twojego komputera

  • Kliknij na czerwony przycisk i skopiuj klucz do schowka.
  • Prześlij skopiowany klucz mailem do bioexplorer@wp.pl.
  • W mailu podaj nazwę komputera i organizacji, np. NotebookLenovo – SP21.

Krok. 3 W odpowiedzi otrzymasz w załączniku plik z licencją

  • Plik będzie miał rozszerzenie *.lic i dwuczłonową nazwę np.: NotebookLenowo@SP21.lic
  • Pobierz ten plik i zapisz w folderze: C:\Biofeedback\Aktywator_2

Krok. 4 Aktywuj licencję

  • Uruchom program C:\Biofeedback\Actiwator_2\Profeedback.License.Activator.exe
  • Naciśnij przycisk Aktywuj licencję. Wybierz plik z licencją (plik powinien być w folderze C:\Biofeedback\Actiwator_2).
  • Uzyskane licencje zostaną aktywowane.
  • Licencje są bezterminowe i nieodpłatnie odnawiane.

Nie działa poprawnie test montażu

Sprawdź w Ustawieniach czy wybrany został odpowiedni model urządzenia.

Czerwona ikonka „B” na pulpicie > szary pasek menu na górze ekranu > Konfiguracja > Ustawienia.

Rozwiązanie nie zadziałało lub mam inny problem

Jeśli zaproponowane rozwiązanie nie zadziałało i problem dalej występuje, to niezbędne będzie zalogowanie się na Twoim komputerze. Wykonaj w tym celu następujące działania:

  • Zaktualizuj Windows

Należy kliknąć menu Start, a następnie wybrać Ustawienia (ikona koła zębatego) oraz Aktualizacja i Zabezpieczenia (na końcu listy). Należy wybrać sekcję Windows Update. Przycisk Sprawdź aktualizacje. Jeśli są dostępne aktualizacje, to należy je instalować.

  • Pobierz i zainstaluj program do łączności zdalnej Team Viewer (https://www.teamviewer.com/pl/ wersja bezpłatna.)
  • Zadzwoń, aby uzgodnić termin zdalnej pomocy.