Gry BioPlAY część II
Inwazja
Wariant znanej, kultowej gry komputerowej. Zadanie polega na odparciu inwazji kosmicznych najeźdźców. Musisz zestrzelić intruzów, zanim wylądują na Ziemi. Uważaj też na ich bomby. Gra wymaga klawiatury numerycznej: strzałki prawo-lewo służą do przesuwania działka obronnego. Pacjent za pomocą EEG steruje szybkością wystrzeliwania rakiet. Osiągnięcie wzorca treningowego aktywuje specjalną amunicję.
Czarodziejskie piłki
W tej grze sterujesz czarodziejem, który rzuca magiczne zaklęcia na spadające piłki. Piłki znikają gdy dotkniesz je czarodziejska różdżką lub trafisz magicznym promieniem. Dotknięta piłka znika a w jej miejsce pojawiają się dwie nowe piłeczki. Nie pozwól aby piłka dotknęła czarodzieja. Gra wymaga klawiatury numerycznej: strzałki prawo-lewo służą do przesuwania czarodzieja, a EEG steruje prędkością rzucanego promienia.
Puszka
Leniwe letnie popołudnie. Wypiłeś puszkę soku, podrzuciłeś ją do góry i zacząłeś do niej strzelać procy. Każdy trafiony strzał podbija puszkę do góry. Celem gry jest jak najdłuższe utrzymanie puszki w powietrzu. Jeżeli puszka uderzy o sufit zyskujesz dodatkowe punkty. Gra kończy się, gdy puszka spadnie na ziemię. Gra wymaga myszki do celowania w puszkę. Myszką może sterować pacjent lub terapeuta. Pacjent za pomocą EEG steruje strzelaniem do puszki i szybkością jej opadania (im lepszy trening, tym wolniej opada).
Żółw i zając
W tej grze sterujesz żółwiem i chcesz zjeść jak najwięcej kwiatków. Jak wyrośnie nowy kwiatek pędź do niego żółwiem, zanim zrobi to śpiący zajączek. Na początku gry zajączek jest bardzo śpiący i dość powolny, ale z czasem budzi się, jest coraz szybszy i gra staje się trudniejsza. Gra wymaga myszki do sterowania żółwiem, może to robić trenujący lub terapeuta. EEG pacjenta steruje wyrastaniem kwiatków oraz szybkością zająca, czyli im lepiej ćwiczysz, tym więcej wyrasta kwiatków i wolniej się porusza się zając.
Duszek
Kultowa gra komputerowa GhostMan. Cel: zebrać jak najwięcej kuleczek w labiryncie podziemnych korytarzy i nie dać się przy tym złapać ścigającemu Ciebie duszkowi. W labiryncie znajdziesz też magiczne przedmioty dające Ci nadzwyczajną moc: będziesz przez chwilę niezwyciężony, możesz nawet zjeść ścigającego Cię duszka. W miarę postępu gry zwiększa się liczba ścigających Cię duszków. Nie daj się im złapać! Do poruszania się po labiryncie używasz klawiszy strzałek (prawo-lewo-góra-dól) na klawiaturze numerycznej. Pacjent za pomocą EEG steruje szybkością poruszania się bohatera i goniących go duchów.
Kosmos
Klasyczna kosmiczna strzelanka: jesteś pilotem rakiety-myśliwca i masz za zadanie zestrzelić wrogą armadę statków powietrznych. Niektórych statków nie możesz zniszczyć, musisz je ominąć. W miarę postępu gry, powiększa się wroga flota i gra staje się trudniejsza. Gra wymaga użycia klawiatury numerycznej (strzałki prawo-lewo-góra-dół) do kierowania myśliwcem i odpierania ataku wrogich pojazdów. Pacjent za pomocą EEG steruje prędkością poruszania się najeźdźców oraz szybkością strzelania.
Piłki
Gra polega na rozszczepianiu spadających piłeczek. Sterujesz działkiem, która strzela do piłek. Piłka, która zostanie trafiona dzieli się na kolejne piłki. Piłki nietrafione spadają na ziemię i znikają. Twoim zadaniem jest takie dzielenie piłeczek, aby co najmniej jedną piłeczka pozostawała na ekranie. Czasami pojawią się piłki oznaczone specjalnymi symbolami np. żółwia. Trafienie takiej piłki spowoduje zablokowanie na sekundę Twojej armatki. Gra wymaga klawiatury numerycznej (strzałki prawo-lewo) do przesuwania rakiety. Fale EEG sterują szybkością i siłą ognia (liczba wystrzelonych pocisków).
Instalacja gier BioPlay zakupionych na portalu EduHub:
1. Przenieść pliki swf do katalogu Flash\BP w którym zainstalowano Bioexplorera, np.
C:\Program Files (x86)\BioExplorer\Flash\BP
2. Zmień nazwy plików swf na następujące:
- Balony.swf
- Biedronki.swf
- Czarodziej.swf
- Duszek.swf
- Gornik.swf
- Inwazja.swf
- Misja.swf
- Pilki.swf
- Poduszka.swf
- Space.swf
- Taxi.swf
- Zajac.swf