Gry BioPLAY część I

Gry BioPLAY to proste gry flashowe, które zostały specjalnie dostosowane na potrzeby treningu Biofeedback.

Niektóre gry wymagają dodatkowego (obok parametrów EEG) sterowania myszką lub klawiaturą. Dobrze jest zaopatrzyć się w mysz i klawiaturę bezprzewodową.

 

 

Sterowanie Myszka Klawiatura Poziom trudności
Balony Łatwa
Biedronki Średnia
Taksówka Łatwa
Piłki Łatwa
Duszek Łatwa
Górnik Bardzo łatwa
Misja obronna Średnia
Puszka Średnia
Inwazja Łatwa
Kosmos Bardzo łatwa
Żółw i Zając Łatwa
Czarodziejskie piłki Łatwa

 

 

Pamiętajmy, że zgodnie z zasadą: „ruch blokuje SMR” gry sterowane myszką lub klawiaturą nie stosuje się do treningów wzmacniania SMR.

BioPLAY powstały  w oparciu o znane gry flashowe. Poniżej zamieszczone zostały gry w wersji „klasycznej” czyli bez sterowania EEG. W ten sposób można zapoznać się z grami przed ich wyborem.

Biedronki

Gra polega na łapaniu latających owadów do dmuchanych baniek. Gdy zobaczysz nadlatującą biedronkę umieść kursor myszki obok owada i … skoncentruj się. Bańka zacznie się powiększać. Gdy bańka będzie wystarczająco duża, biedronka wpadnie do środka. Schwytaj w ten sposób wymaganą dla każdego poziomu liczbę owadów. Gra wymaga myszki do wskazania miejsca dmuchania bańki, w pobliżu biedronki. Kursorem myszki steruje pacjent lub terapeuta. Pacjent za pomocą EEG steruje powiększaniem się bańki.

Kopalnia złota

Wcielasz się w górnika, który rzuca górniczym hakiem i wyławia grudki złota. Im więcej rzutów i szybsze wyciąganie złowionego trofeum, tym więcej zarobionych punktów. Przejście do następnego poziomu wymaga zdobycia odpowiedniej liczby punktów. Grą steruje się tylko za pomocą EEG.

Balony

Celem gry jest przekłucie wszystkich balonów za pomocą rzutek. Postaraj się tak przewidzieć trajektorię lotu rzutki, aby za jednym razem zniszczyć jak najwięcej balonów. Jeżeli uda Ci się przebić wszystkie balony zyskasz punkty premiowe. Gra wymaga myszki do wyznaczania kierunku lotu rzutek. Kursorem myszki steruje pacjent lub terapeuta. Pacjent za pomocą EEG steruje siłą wyrzutu lotki.

Misja obronna

Celem gry jest ochrona wojskowej karetki medycznej przed atakiem wroga. Jesteś dowódcą czołgu, musisz zaatakować wrogie czołgi, aby karetka bezpiecznie przejechała przez pole walki. Ale bądź ostrożny przy strzelaniu, nie zniszcz przypadkowo ochranianej karetki. Jeśli będziesz silnie skoncentrowany, to włączy się celownik laserowy, który ułatwi Ci misję obronną. Gra wymaga klawiatury numerycznej. Strzałki prawo-lewo-góra-dół służą do kierowania czołgiem na polu walki. Pacjent za pomocą EEG steruje szybkością i celnością strzelania.

Szalona taksówka

Wcielasz się w rolę szalonego taksówkarza, który musi jak najszybciej dojechać taksówką do celu wyprzedzając lub przeskakując po drodze inne samochody. Do wyprzedzania używa się strzałek (prawo-lewo). Aby przejść do następnego poziomu w określonym czasie należy przejechać oznaczony odcinek drogi. Do wyprzedzania samochodów blokujących pas ruchu, można użyć strzałek prawo-lewa na klawiaturze numerycznej.