Gry biofeedback pozwalają na urozmaicenie i ożywienie treningu EEG Biofeedback. Zamiast lekko nudnawych wykresów i mierników, aktywność bioelektryczną mózgu prezentuje się w postaci atrakcyjnej gry. Przebieg gry zależy od parametrów EEG pacjenta. Trenujący „gra” w grę za pomocą pracy własnego mózgu, tzn. wpływa na przebieg gry zmieniając charakterystykę swoich fal mózgowych w zakresach, które są promowane przez daną grę.
W trakcie gry trenujący jest nagradzany – zgodnie ze scenariuszem danej gry – wtedy, gdy BioExplorer odnotuje odpowiednią aktywność mózgu w pożądanym paśmie częstotliwości. Mózg uczy się w ten sposób promowanej aktywności EEG, a utrwalenie pożądanego wzorca następuje w kolejnych sesjach terapeutycznych.

Nasza rekomendacja

Bioexplorer współpracuje z wieloma grami biofeedback różnych producentów. Polecamy następujące, sprawdzone w praktyce terapeutycznej gry:

  • CityTrip
  • Medieval Castle
  • Animacje NeuroGame
  • Videopuzzle
  • Gry SomaticVision
  • Gry flashowe BioPLAY
  • Neuropuzzle

CityTrip

Pakiet 6 gier samochodowych. Absolutnej czołówka gier biofeedback: doskonała grafika, rewelacyjna muzyka w tle, wielokrotne wzmacnianie warunkowania.

Czekają na Ciebie do wyboru:

  • kultowy Chevrolet,
  • radiowóz policyjny,
  • ambulans,
  • lanserski cabriolet,
  • czarny Hummer,
  • żółta taksówka.

Cel gry jest oczywisty: jak najszybciej przejechać zaplanowaną trasę. Jednak nie jest to proste zadanie jak się wydaje. Prędkość pojazdu zależy od Twojej uważności. Im będziesz bardziej uważny, skoncentrowany i spokojny, tym szybciej pokonasz trasę.

Gra jest sterowana wyłącznie parametrami EEG. Wskaźniki i zegary na desce rozdzielczej na bieżąco sygnalizują trenującemu parametry aktywności kory mózgowej.

Jeśli zacznie pada deszcz to znak, że należy zachować spokój, wyciszyć emocje i rozluźnić się. Jeżeli pojawi się mgła lub zaćmienie słońca, to znaczy, że powinieneś być bardziej uważny i skoncentrowany na tym co się dzieje na ekranie.

W grze zastosowano mechanizm potrójnego wzmocnienia warunkowania. Lektor w czasie rzeczywistym nagradza szczególne osiągnięcia trenującego udzielając pochwał, a ponadto po drodze zbierasz punkty. Im szybciej przejedziesz pod rozstawionymi nad trasą znakami, tym więcej tych punktów zdobędziesz. Na najlepszych graczy czeka nagroda: wysokie miejsce na liście TOP 10 – najszybszych (czyli najbardziej uważnych) rajdowców miesiąca.

MedievalCastle

Czeka na Ciebie sześć misji na średniowiecznym zamku:

Królu Arturze, o świcie przybył posłaniec z południowych stron i przyniósł nam złe wieści. Królestwo znalazło się w niebezpieczeństwie, wrogie wojska zbliżają się do granicy. Czas mobilizować rycerstwo i rozpocząć przygotowania do obrony. Zbierz najwierniejszych dowódców i zwołaj wojenną naradę. Spiesz się, czasu pozostało niewiele.

Dzielny Godfrydzie, uwolnij zamkniętą w zamkowej baszcie księżniczkę Hildegardę. Drzwi do jej komnaty chroni specjalny szyfr. Aby go złamać musisz odszukać potrzebne do złamania szyfru przedmioty: złoty klucz, żywy szmaragd, wieczna pochodnia, perłowy naszyjnik. Dobry karczmarz rozstawił wczesnym rankiem drogowskazy, które pomogą Ci odszukać owe przedmioty.

Dobroduszny Kopciuszku, Książe Ferdynand II wydaje dziś wielki bal. Macocha i przyrodnie siostry już pojechały, a Tobie kazały zostać i oddzielić soczewicę od popiołu. Też chciałabyś pojechać, ale nie masz ani odpowiedniej sukni, ani ekwipażu. Dobra wróżka wyczarowała dla Ciebie olśniewającą kolię, który po założeniu odmieni Twój los. Niestety, przerwał się łańcuszek i szlachetne kamyki rozsypały się po całym zamku. Odszukaj je czym prędzej i załóż zaczarowaną kolię.

Zacna Melisso, szczęśliwie zesłał nam cię los. Pilnie potrzebujemy panaceum, które uwolni nas od dolegliwości wszelakich i wzmocni nasze oręża. A tylko druidki – leśne rusałki znają prawdziwy przepis na magiczną miksturę. Odszukaj na Podzamczu niezbędne zioła i przygotuj nam cudowny eliksir.

Odważny Robinie, Ryszard Lwie Serce i jego brat zostali uwięzieni, a chciwość i żądza bogactwa księcia Jana sięgnęły zenitu! Cała nadzieja w Tobie mistrzu kamuflażu i podstępu. Ponownie stań na czele wesołej kompanii i rzuć wyzwanie Szeryfowi z Nottingham. Przejdź dzisiaj po zamku i zjednaj sobie zamożnych i poczciwych mieszczan. Bądź dzielny!

Mistrzu Merlinie, wieść gminna niesie, że w jednej z tysiąca zamkowych komnat ukryty został skarb Templariuszy. Wrota do tej komnaty otworzyć może tylko ten, kto zna czar otwierający wszystkie drzwi. Zaklęcie zapisane jest w mądrych księgach ukrytych w zamkowych zakamarkach. Odszukaj owe księgi, odczytaj zaklęcie i odkryj ten skarb dla dobra wspólnego.

W grze zastosowano mechanizm potrójnego wzmocnienia warunkowania. Lektor w czasie rzeczywistym nagradza szczególne osiągnięcia trenującego udzielając pochwał. Po drodze zbierasz również punkty. Im szybciej przejdziesz obok zdobywanych przedmiotów lub osób, tym więcej tych punktów zdobędziesz. Na najlepszych graczy czeka nagroda: wysokie miejsce na liście TOP 10 – najbardziej uważnych graczy miesiąca.

Gra jest sterowana wyłącznie parametrami EEG.

Video-puzzle

Gra polega na układaniu puzzli z tematycznie wybieranymi obrazkami. Gra (a w zasadzie specjalnie skonstruowane pliki avi)) jest sterowana tylko za pomocą EEG. Po każdej sekundzie sukcesu, tj. spełnienia przez trenującego warunków treningu, odsłania się fragment obrazka. Im bardziej trenujący będzie skoncentrowany, tym szybciej ułoży się obrazek. Gra sprawdza się przy treningach wyciszających i promujących SMR dla Klientów z deficytem uwagi (ADD, ADHD). Videopuzzle to bardzo prosty i skuteczny zarazem sposób podawania feedbacku trenującemu.
VideoPuzzle zawierają ponad 1000 obrazków pogrupowanych w kilkadziesiąt grup tematycznych: zwierzęta, postacie z bajek, krajobrazy, kwiaty, ogrody, samochody, akwarele, ludzie różnych kultur, statki i żaglowce, itd.

Skoncentruj się i pomyśl jaki obrazek odsłonią kolejne puzzle. Im większa koncentracja tym szybciej ułożą się puzzle.

Animacje NeuroGame

Pakiet 56 animacji przeznaczonych dla dzieci w treningach wyciszających SMR lub Squash oraz aktywizujących Beta/Theta.

Animacje mają bardzo czytelny feedback i atrakcyjną szatę graficzną.

Trenujący steruje pozycją i prędkością ruchu obiektu (np. samolot, rakieta, balon, łódź podwodna) lub postaci (np. motyl, wróżka, św. Mikołaj, nurek, astronauta). Im wyżej i szybciej, tym lepiej).

Dodatkowo amplituda tłumionych fal wolnych (Theta) steruje przesłoną obrazu a amplituda fal szybkich (HiBeta) nasyceniem kolorów tła.

Inner Tube

Lot statkiem kosmicznym w zamkniętym, bajecznie kolorowym torze. Sterujesz – za pomocą fal EEG – prędkością lotu, przyspieszeniem, przejrzystością otoczenia, głośnością muzyki w tle. Przed Tobą do zdobycia kilkadziesiąt fantastycznych poziomów. Inner Tube to najczęściej wybierana gra Somatica. Przed zakupem gry można wypróbować wersję testową.

Dual Drive

Wyścigi samochodów terenowych w różnych plenerach: pustnia, góry, stepy, lodowce, itp. Wybierasz model i kolor samochodu, plener i … GO! Grą steruje się tylko za pomocą EEG. Gra uwielbiana szczególnie przez chłopców (mniejszych i większych). Przed zakupem gry można wypróbować wersję testową.

Gry BioPLAY

Gry flashowe BioPLAY to gry, które musisz mieć, jeśli planujesz trening EEG Biofeedback dzieci w wieku szkolnym. Gry mają proste scenariusze, ale dzieci je uwielbiają. Gra zapamiętuje najlepsze wyniki, co motywuje do wpisania się na listę najlepszych graczy sezonu/turnusu. Niektóre gry wymagają dodatkowego (obok parametrów EEG) sterowania myszką lub klawiaturą. Dobrze jest zaopatrzyć się w mysz i klawiaturę bezprzewodową.

Biedronki: gra polega na łapaniu latających owadów do dmuchanych baniek. Gdy zobaczysz nadlatującą biedronkę umieść kursor myszki obok owada i … skoncentruj się. Bańka zacznie się powiększać. Gdy bańka będzie wystarczająco duża, biedronka wpadnie do środka. Schwytaj w ten sposób wymaganą dla każdego poziomu liczbę owadów. Gra wymaga myszki do wskazania miejsca dmuchania bańki, w pobliżu biedronki. Kursorem myszki steruje pacjent lub terapeuta. Pacjent za pomocą EEG steruje powiększaniem się bańki.

Kopalnia złota: wcielasz się w górnika, który rzuca górniczym hakiem i wyławia grudki złota. Im więcej rzutów i szybsze wyciąganie złowionego trofeum, tym więcej zarobionych punktów. Przejście do następnego poziomu wymaga zdobycia odpowiedniej liczby punktów. Grą steruje się tylko za pomocą EEG.

Balony: celem gry jest przekłucie wszystkich balonów za pomocą rzutek. Postaraj się tak przewidzieć trajektorię lotu rzutki, aby za jednym razem zniszczyć jak najwięcej balonów. Jeżeli uda Ci się przebić wszystkie balony zyskasz punkty premiowe. Gra wymaga myszki do wyznaczania kierunku lotu rzutek. Kursorem myszki steruje pacjent lub terapeuta. Pacjent za pomocą EEG steruje siłą wyrzutu lotki.

Misja obronna: celem gry jest ochrona wojskowej karetki medycznej przed atakiem wroga. Jesteś dowódcą czołgu, musisz zaatakować wrogie czołgi, aby karetka bezpiecznie przejechała przez pole walki. Ale bądź ostrożny przy strzelaniu, nie zniszcz przypadkowo ochranianej karetki. Jeśli będziesz silnie skoncentrowany, to włączy się celownik laserowy, który ułatwi Ci misję obronną. Gra wymaga klawiatury numerycznej. Strzałki prawo-lewo-góra-dół służą do kierowania czołgiem na polu walki. Pacjent za pomocą EEG steruje szybkością i celnością strzelania.

Szalona taksówka: wcielasz się w rolę szalonego taksówkarza, który musi jak najszybciej dojechać taksówką do celu wyprzedzając lub przeskakując po drodze inne samochody. Do wyprzedzania używa się strzałek (prawo-lewo). Aby przejść do następnego poziomu w określonym czasie należy przejechać oznaczony odcinek drogi. Do wyprzedzania samochodów blokujących pas ruchu, można użyć strzałek prawo-lewa na klawiaturze numerycznej.

Inwazja: wariant znanej, kultowej gry komputerowej. Zadanie polega na odparciu inwazji kosmicznych najeźdźców. Musisz zestrzelić intruzów, zanim wylądują na Ziemi. Uważaj też na ich bomby. Gra wymaga klawiatury numerycznej: strzałki prawo-lewo służą do przesuwania działka obronnego. Pacjent za pomocą EEG steruje szybkością wystrzeliwania rakiet. Osiągnięcie wzorca treningowego aktywuje specjalną amunicję.

Czarodziejskie piłki: w tej grze sterujesz czarodziejem, który rzuca magiczne zaklęcia na spadające piłki. Piłki znikają gdy dotkniesz je czarodziejska różdżką lub trafisz magicznym promieniem. Dotknięta piłka znika a w jej miejsce pojawiają się dwie nowe piłeczki. Nie pozwól aby piłka dotknęła czarodzieja. Gra wymaga klawiatury numerycznej: strzałki prawo-lewo służą do przesuwania czarodzieja, a EEG steruje prędkością rzucanego promienia.

Puszka: leniwe letnie popołudnie. Wypiłeś puszkę soku, podrzuciłeś ją do góry i zacząłeś do niej strzelać procy. Każdy trafiony strzał podbija puszkę do góry. Celem gry jest jak najdłuższe utrzymanie puszki w powietrzu. Jeżeli puszka uderzy o sufit zyskujesz dodatkowe punkty. Gra kończy się, gdy puszka spadnie na ziemię. Gra wymaga myszki do celowania w puszkę. Myszką może sterować pacjent lub terapeuta. Pacjent za pomocą EEG steruje strzelaniem do puszki i szybkością jej opadania (im lepszy trening, tym wolniej opada).

Żółw i zając: w tej grze sterujesz żółwiem i chcesz zjeść jak najwięcej kwiatków. Jak wyrośnie nowy kwiatek pędź do niego żółwiem, zanim zrobi to śpiący zajączek. Na początku gry zajączek jest bardzo śpiący i dość powolny, ale z czasem budzi się, jest coraz szybszy i gra staje się trudniejsza. Gra wymaga myszki do sterowania żółwiem, może to robić trenujący lub terapeuta. EEG pacjenta steruje wyrastaniem kwiatków oraz szybkością zająca, czyli im lepiej ćwiczysz, tym więcej wyrasta kwiatków i wolniej się porusza się zając.

Duszek: kultowa gra komputerowa GhostMan. Cel: zebrać jak najwięcej kuleczek w labiryncie podziemnych korytarzy i nie dać się przy tym złapać ścigającemu Ciebie duszkowi. W labiryncie znajdziesz też magiczne przedmioty dające Ci nadzwyczajną moc: będziesz przez chwilę niezwyciężony, możesz nawet zjeść ścigającego Cię duszka. W miarę postępu gry zwiększa się liczba ścigających Cię duszków. Nie daj się im złapać! Do poruszania się po labiryncie używasz klawiszy strzałek (prawo-lewo-góra-dól) na klawiaturze numerycznej. Pacjent za pomocą EEG steruje szybkością poruszania się bohatera i goniących go duchów.

Kosmos: klasyczna kosmiczna strzelanka: jesteś pilotem rakiety-myśliwca i masz za zadanie zestrzelić wrogą armadę statków powietrznych. Niektórych statków nie możesz zniszczyć, musisz je ominąć. W miarę postępu gry, powiększa się wroga flota i gra staje się trudniejsza. Gra wymaga użycia klawiatury numerycznej (strzałki prawo-lewo-góra-dół) do kierowania myśliwcem i odpierania ataku wrogich pojazdów. Pacjent za pomocą EEG steruje prędkością poruszania się najeźdźców oraz szybkością strzelania.

Piłki: gra polega na rozszczepianiu spadających piłeczek. Sterujesz działkiem, która strzela do piłek. Piłka, która zostanie trafiona dzieli się na kolejne piłki. Piłki nietrafione spadają na ziemię i znikają. Twoim zadaniem jest takie dzielenie piłeczek, aby co najmniej jedną piłeczka pozostawała na ekranie. Czasami pojawią się piłki oznaczone specjalnymi symbolami np. żółwia. Trafienie takiej piłki spowoduje zablokowanie na sekundę Twojej armatki. Gra wymaga klawiatury numerycznej (strzałki prawo-lewo) do przesuwania rakiety. Fale EEG sterują szybkością i siłą ognia (liczba wystrzelonych pocisków).